BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER
(se längre ner för företag)
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

BETALNINGSALTERNATIVEN

Betalning mot faktura.
Faktura för svenska privatpersoner (Payson´s faktureringsavgift på 29kr inkl moms tillkommer).
Vid försäljning till svenska privatpersoner tillämpar vi betalningsvillkoret 14 dagar netto från fakturadatum. 
Försäljning till stat, skola, kommun och landsting sker mot 30-dagars faktura samt tillkommer ingen faktureringsavgift.
För att få köpa mot Payson faktura måste du vara privatperson och vara minst 18 år och beställa till din bokföringsadress.

Observera att Payson-faktura är ej möjlig till företag. Payson godkänner inte det. Företag som önskar kredit (faktura) måste godkännas via sedvanlig kreditvärdighetskontroll. Enklast för alla är om du som företagare betalar med kredit- eller bankkort istället.

Om du väljer att betala med Paysonfaktura så får du hem dina varor innan du betalar. Då kan du se att det du köpt motsvarar dina förväntningar. Fakturan betalar du inom 14 dagar. Avgift 29 kr.

 Så här fungerar det:

    1.Välj Paysonfaktura i kassan.

    2.Fyll i ditt personnummer och ditt postnummer.

    3.Vi skickar varan till din folkbokföringsadress.

    4.Så fort vi skickat varan får du en faktura till din e-postadress.

    5.Du får varan hemskickad och kan titta på den i lugn och ro.

    6.Fakturan betalar du inom 14 dagar.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl moms.

Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Payson. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till Paysons säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad), Giltigt till (år) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (American Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.

Varför måste säkerhetskod anges? 
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode 
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om MasterCard SecureCode

Betalning via Internetbank
Vi accepterar betalningar via internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Payson. Ett svenskt företag som garanterar en snabb och säker betalning.

Så här fungerar det:
När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till Payson betalväxel. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet.

Betalning med Payson (Kort)
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: Payson

När du betalar med "betalknappen" för specialorder, frakttillägg, andra överenskommelser med mera.
Gå till "betalknappen" (se länk). Om länken inte fungerar hittar Du betalknappen längst upp på denna sidan.
Följ instruktionerna som kommer fram när du klickar på den gula knappen. Du kommer där att omdirigeras till Paysons betalningstjänst. Tänk på att du måste bekräfta dina uppgifter i det svarsmail du får från Payson, genom att klicka på länken i mailet. Du får mailet om du inte redan är användare hos Payson. Detta är till för att garantera säkerheten i betalningen genom en dubbelkontroll att du och uppdragsivaren är samma person.

Förskottsbetalning till vårt bankgiro:
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress och vad betalningen avser. Efter att du betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 188-5474. Maila gärna en kort notis om att du betalat in ett belopp för bästa service.

FRAKT till kund i SVERIGE, NORGE, FINLAND M.fl länder
Vi levererar till alla länder i EU och Norge.
Fraktkostnaden till adress i Sverige är 59 kr.
Leveranser till Danmark, Norge och Finland.
Fraktkostnaden baseras på vikt och storlek enligt postens tariff. Om Du vill veta fraktkostnaden i förväg kan du skicka ett mail till info@sweet-s.se med din produktfråga så får du snarast svar på den exakta fraktkostnaden.
Norge: Försäljning av varor till Norge är momsfri. Den norska mervärdesskatten (MVA) läggs på av norska posten när du hämtar ut paketet. Frakten är inte momsfri då den är en så kallad "tjänst".

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger normalt på 5 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Leveranser till Danmark, Norge och Finland
Leveranstiderna ligger på ca 10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

OUTLÖSTA PAKET

OBS! Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Sweet-S automatiskt av Posten.

Om detta sker debiteras du en avgift på 100 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Sweet-S administration och hantering av returen. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Om du glömt att hämta ut ditt paket kan du höra av dig till oss för att överenskomma att vi sänder paketet en gång till till dig. Du får då betala den extra frakten via betalknappen (se ovan till höger) eller bankgiro. När du betalat så skickar vi paketet igen till din adress.

ÅNGERRÄTT OCH RETURER

Vid alla returer står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning vid ångrat köp ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka oskadad, samtliga etiketter ska sitta kvar och ev bifogad information ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på produkten. Om produkten skadas i returtransporten på grund av undermålig förpackning godkänns inte returen.

Ångerrätten gäller inom 14 dagar från mottagen vara. Den gäller inte för varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis egen text, färg, eller annat specialutförande. Returer får inte skickas mot Postförskott/Efterkrav.

Tillvägagångssättet vid retur är att du packar varan/varorna noggrant så den/de inte blir skadade i transporten.
Om försändelsen väger mindre än 2 kg kan du skicka det som "skrymmande brev" men tänk då på att du inte får något inlämningskvitto. Alternativt kan du skicka med "postpaket" som är lite dyrare men är spårbart.

Man kan också, om man vill, gå in på Postnord.se (fd Posten) hemsida och boka frakt själv via "Skicka Direkt".
http://skicka2.posten.se/Sidor/Start.aspx

Returadressen är:

Sweet-S / Eurofurn AB
Kappsimmarvägen 36
564 34 Bankeryd

Bifoga helst en kopia / utskrift av din order så vi kan identifiera ditt paket snabb och smidigt.

Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från det att Sweet-S tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till Paysonkonto, bankkonto, aldrig kontant. Kostnader för tjänster kopplade till leverans såsom Paysonavgifter och frakt vid ångrat köp återbetalas ej vid en retur.

Om returen orsakats av fel i varan står Sweet-S för returfrakten som då återbetalas i efterhand enligt postens taxa.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och Sweet-S rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

SKYDD MOT  PLAGIERING, "PIRATKOPIERING" OCH ANDRA INTRÅNG I DESIGNRÄTTEN

Vi skyddar våra produkter mot plagiat genom designregistrering hos Patent & Registreringsverket (PRV). Vi anger inte exakt vilka det är. Vi skannar även av marknaden då och då för att upptäcka överträdelser som vi då polisanmäler.


FÖRETAGSINFORMATION
Postadress:
Sweet-s.se Eurofurn AB
Kappsimmarvägen 36
564 34 Bankeryd, Sverige
Mail: info@sweet-s.se


Kontouppgifter:
Bankgiro: 188-5474

Org.nr: 556421-1497
Momsreg.nr: SE556421149701
F-skatt

Kontakt:
Kundtjänst telefon: 0768-959455 (svarar när vi hinner)
Maila så är chansen större att du får snabba svar.
Mailto: info@sweet-s.se